Een dagje Drievliet

Ik ken iemand die bij wijze van vakantie de tv heeft weggezet en het internet heeft uitgeschakeld. Drie weken. Ze hebben boeken, ze hebben een heerlijke tuin en ze wonen in ongeveer het mooiste dorp van Nederland dus waarom zouden ze weg? Precies, vanwege die televisie en vanwege dat internet. Ik hoop woensdag te horen hoe het beviel.

Tijdens onze vakantie hadden we geen tv. Maar meestal wel internet. Dat is als reiziger soms erg handig. Maar je ziet op datzelfde internet ook of er post is, hoe het banksaldo zicht ontwikkelt, of u trouw bleef lezen en wat er zoal gebeurde in Nederland en in de rest van de wereld. Sterker: we hebben op een avond in Decazeville  op Youtube een Midsomer Murder gekeken. Maar dat lag aan Decazeville.

De meidengroep Djumbo is op toernee in Drievliet.
De meidengroep Djumbo is op toernee in Drievliet.

Nu ben ik weer thuis. Ik miste de televisie niet. Ik had me heilig voorgenomen om haar te mijden. En dan doen ze bij de KRO The Killing 3 op de buis. Iedere avond een stukje. En dus weet ik nu – net als u – dat een dagje Drievliet erg leuk moet zijn. Dat kan kloppen. Even googelen leert me namelijk dat de populaire meidengroep Djumbo er weer iedere dag optreedt. Vorig jaar hadden ze ook al zo’n succesvolle zomertoer in Drievliet. Tja, een dagje Drievliet, wie … vult u zelf maar aan.

Internet, televisie, het is allemaal vooruitgang. Tel uit je winst.

Gepubliceerd door

Wout Sorgdrager

Tekstschrijver, schrijftrainer, communicatieadviseur in Leermens (bij Groningen). Schrijft over gezondheidszorg en onderwijs. En over schrijven. Traint en coacht professionals.

Geef een reactie

