Leven in de luwte

Dus zo voelt het als je ontdekt bent.

Nu gaat het hard. U merkte het gisteren al: direct na mijn voordracht op de landelijke radio bonsde het Leermster Kraantje bij mij op de deur: of ik een stukje wilde schrijven over de dorpsmaaltijd die ’s avonds plaatsvond. Toen ik daar eenmaal ja op had gezegd stond het KWF Loppersum, subafdeling Leermens op de stoep, wat zeg ik, men zat al languit op de bank. Of ik dan niet ook een artikel wilde schrijven over de huldiging van Jannie en Eepke. Ik wilde het in beraad houden maar deze mevrouw was zo overtuigend dat ik geen nee dorst te zeggen.

Nu is de rust gelukkig weergekeerd en geniet ik weer van een leven in de luwte. Ik moet zeggen, het is er wel erg luw. Een luwere plek is nauwelijks denkbaar. Hoe luw kan luwte eigenlijk zijn? Ik zocht het op in van Dale: luwst.

En wilt u dat stukje over de huldiging lezen? Dat kan: neem een abonnement op het Leermster Kraantje. Vier keer per jaar waant u zich in Leermens, misschien wel de luwste plek van Nederland.


 

En wilt u mijn voordracht beluisteren? Klik dan hier. Uit betrouwbare bron verneem ik dat u mij op 50’40” kunt horen. Ons internet is zo luw dat ik alleen een vaag getik hoor. Wat dan ook wel weer veelzeggend is.

Gepubliceerd door

Wout Sorgdrager

Tekstschrijver, schrijftrainer, communicatieadviseur in Leermens (bij Groningen). Schrijft over gezondheidszorg en onderwijs. En over schrijven. Traint en coacht professionals.

4 gedachten over “Leven in de luwte”

  1. mooie voordracht Wout! En de vandaag-tekst? Kennelijk heb ik zo digitaal op je deur gebonsd dat je het even kwijt moest. Schier vonden, mienjong!

  2. en dan nog het 5-minuten toespraakje voor een afstuderende studente: leuke meid, intelligent, betrokken, enthousiast, vriendelijk, niet verlegen, georganiseerd en dus nu op een PhD project bij collega…

Geef een reactie

