Klokkenluider in Leermens

Schermafbeelding 2016-02-10 om 09.29.47Het was even over een in de middag. Een gewone middag. Een heel gewone middag. Zo gewoon dat ik even dacht, dit is gewoon te gewoon, veel gewoner kan het niet worden, veel gewoner moet het niet worden. Toen luidde de klok. Aanhoudend.

Sinds ik benoemd ben als redactielid van het Leermster Kraantje ben ik extra alert op nieuws. Leermster nieuws, welteverstaan. Vanuit het raam van mijn studio zag ik dat op geen van beide begraafplaatsen iets te doen was. Bovendien: mij was ook niets bekend van een begrafenis. Als dan toch de klokken luiden, schrik je. Gelukkig bedacht ik op tijd dat bij echte rampen tegenwoordig de sirene gaat.

En dus bleef er maar een mogelijkheid over: er is een klokkenluider in Leermens. Maar wie is dat dan en waarover luidt hij of zij de klok? En wat moeten we dan als Leermster Kraantje, onze nek uitsteken en de bron beschermen? Is er eigenlijk een redactiestatuut en hoe zit het met de redactionele onafhankelijkheid? Als zo vaak had ik me veel te snel laten strikken.

Al die vragen en de klok luidde.

Ik checkte Faceboek maar vond niks. Toen werd de verslaggever in me wakker. Ik trok m’n stoutste schoenen aan en ging naar buiten.

kerk-leermens

Gepubliceerd door

Wout Sorgdrager

Tekstschrijver, schrijftrainer, communicatieadviseur in Leermens (bij Groningen). Schrijft over gezondheidszorg en onderwijs. En over schrijven. Traint en coacht professionals.

Geef een reactie

