Erfgoed

Museum-Stad-Appingedam

Ik ben een donateur in hart en nieren en dus steun ik het Museum Stad Appingedam. Daar heeft een communicatie-adviseur over nagedacht. Gewoon doneren is zo jaren 90. Donateurs zijn je pleitbezorgers, donateurs zijn je ambassadeurs, donateurs moet je in het zonnetje zetten. En dus: donateurs moet je interviewen voor het donateursblad.

Zo zaten we onlangs aan mijn keukentafel en kreeg ik de vraag voorgelegd waarom ik van erfgoed houd.

Die vraag had ik nou net niet voorbereid met mijn woordvoerder. Ik keek nog even achterom – schat, waarom houden we van erfgoed? – maar de vrouw achter de man was net uit werken. Ik stond er alleen voor. Wie een stukje schrijft, kan zo’n vraag even laten pruttelen, op een zacht vuurtje, deksel erop. Maar er werd duidelijk op een antwoord gerekend, daar aan de overkant van de tafel.

Ik begon dus à la Lubbers, Balkenende en al hun rechtsopvolgers maar gewoon te babbelen in de hoop dat ik al pratend op een idee zou komen. Wat ik allemaal precies zei, weet ik niet meer. Ik ontving zojuist de concepttekst. Dat is het leuke van geïnterviewd worden: zo’n interviewer maakt het eigenlijk altijd mooier.

Bezoek de website van het Museum Stad Appingedam.

Gepubliceerd door

Wout Sorgdrager

Tekstschrijver, schrijftrainer, communicatieadviseur in Leermens (bij Groningen). Schrijft over gezondheidszorg en onderwijs. En over schrijven. Traint en coacht professionals.

Geef een reactie

