Mijn punt

cropped-Tekstnetblogt_letters_1000x2881

Voor mijn beroepsbond Tekstnet schrijf ik sinds enige tijd af en toe een blog op Tekstnetblogt. Een collega beheert de techniek – ik mag gewoon lekker schrijven. Tot de technisch beheerder er een searchengineoptimalisatieprogramma op zette. Even dacht ik dat ik maar beter kon afhaken.

Ik moest namelijk voor ieder stukje een focuswoord invullen en een snippet schrijven. Er staan 4 stukjes van me, dus dat moest 4 keer. Het is in feite heel eenvoudig. Beantwoord de vraag: waar gaat je stukje over – in 1 woord. En: wat is je boodschap – in zo’n 160 tekens. Maar ja, 1 woord, 160 tekens. Als ik het in 160 tekens kon schrijven deed ik dat wel.

En toch, om gelezen te worden moet je gevonden worden en om gevonden te worden moet je dat soort zaken nu eenmaal op orde hebben. En dus herlas ik die stukjes en brak me het hoofd over wat ik nou eigenlijk had willen schrijven. Ontmoedigend. Heel ontmoedigend. Telkens denk ik:  je punt Sorgdrager, wat is je punt?

Vandaag hebben we een algemene ledenvergadering van de bond. Wat mij slecht af gaat, gaat wellicht ook anderen slecht af. Misschien moeten we niet alleen schrijven in snippets maar ook praten in snippets. Kunnen we ook eerder aan de borrel.

De snippet van dit stukje? Denk eerst, schrijf dan. Eigenlijk best saai.

Gepubliceerd door

Wout Sorgdrager

Tekstschrijver en schrijftrainer in Groningen en wijde omgeving. Mijn onderwerpen: gezondheidszorg, onderwijs, volkshuisvesting, personeel & organisatie. De not-for-profit-sector. Traint en coacht professionals.

Geef een reactie

