Morrend volk in de onderstroom

Kroonpolder-vlieland
Onderstroom op Vlieland

Op de terugweg van Harlingen hoorden we op de radio een klaagzang over de media. Die deugt niet. Hij laat de onderstroom niet aan het woord. Een andere media had het onafhankelijk uitgezocht. Zij was de straat op gegaan en verdomd: het volk mort en voelt zich niet gehoord.

Van morrend volk hadden wij geen last dit weekend. Integendeel. Het totaal onafhankelijke Dagblad van het Noorden had een weekend Franse moordfilms in de aanbieding gedaan, op Vlieland met stralend weer. Geweldig. Dat je de bioscoop uitloopt en dat de zon uitbundig schijnt en je moet kiezen tussen het terras, een wandeling, een fietstochtje, of toch in je eigen hotel 5 meter verderop een gezond broodje kaas, waarna je overigens alsnog moet kiezen tussen wandelen of fietsen. Of nog een moord.

We kozen niet. We deden zo’n beetje alles. En die griep? Ach, vrijdag en zaterdag hing ik nog wat in mijn bioscoopstoel en zag ik moord, gijzeling, doodslag, achtervolgingen, romances, en re-enactings ontspannen doch ietwat snotterig aan me voorbijkomen. Zondag was ik weer helemaal blij wat ook weer erg aangenaam was. Nee, ik hoorde me niet morren.

Misschien een beetje over de hoeveelheid morrend onbenul op de radio. En dat Ajax … ach laat ook maar. Het was een fijn weekend. Voetbal mag dat niet verpesten. Voetbal mag dat niet verpesten. Voetbal mag dat niet verpesten. Voetbal mag dat niet verpesten. Voetbal mag dat niet verpesten. Voetbal mag dat niet verpesten. Voetbal mag dat niet verpesten. Voetbal …

Bekijk de filmfestivals in Podium Vlieland

Gepubliceerd door

Wout Sorgdrager

Tekstschrijver, schrijftrainer, communicatieadviseur in Leermens (bij Groningen). Schrijft over gezondheidszorg en onderwijs. En over schrijven. Traint en coacht professionals.

Geef een reactie

