Man in rij

Wie op Schiphol komt, moet in de rij. Letterlijk. Figuurlijk. Wat u nu leest, is een stukje zelfreflectie. Wat gebeurt er met mij in een rij?

Bij AH ben ik heel goed in een rij. Gezellig, in voor een praatje, begripvol, we willen allemaal die boodschappen en we willen ze nu. Tuurlijk.

Maar in de rij voor de bagagecontrole en de paspoortcontrole en de incheckcontrole en de controle op de controle en de … welnu, dan maak ik kennis met een andere kant van mezelf. Plots voel ik me een stukje vee. Iets wat er doorheen gejaagd moet worden. Iets wat niet verondersteld wordt even mee te denken. Iets wat niet verondersteld wordt te denken. Iets wat gewoon doen moet wat er gezegd wordt door jongens met een pet. En dan ga ik in m’n achteruit. Hakken. Zand. Dan ga ik bij de Starbucks moeilijk doen over mijn naam op hun beker.

Ik slik voor vertrek altijd een vliegpilletje. Dat neemt de angst weg en maakt slaperig en dociel. Laat ik dat pilletje nu maar vast nemen. Het komt allemaal goed.

Gepubliceerd door

Wout Sorgdrager

Tekstschrijver en schrijftrainer in Groningen en wijde omgeving. Mijn onderwerpen: gezondheidszorg, onderwijs, volkshuisvesting, personeel & organisatie. De not-for-profit-sector. Traint en coacht professionals.

Geef een reactie

