Wat vertelt een vader zijn zoon?

Vrijdag trouwt mijn  oudste zoon. En dus dwaalde ik zaterdag door een grote parfumzaak. Ik stuitte er op een apparaat waarmee mannen voorafgaand aan het scheren hun gezicht moeten masseren. Ik ben 58 maar wist dat nog niet, dat je je gezicht moet masseren voor het scheren. Dat heeft mijn vader me nooit verteld.

Wat vertelt een vader zijn zoon? Hoe je je moet scheren. Dat van bijtjes en bloemetjes. De opstelling van Ajax toen we de wereldbeker wonnen. Hoe je een band plakt. Ik ben bang dat ik net als mijn vader in al deze levensvragen ernstig tekort ben geschoten richting mijn zonen.

Ik had het goed kunnen maken. Vrijdag trouwt mijn oudste zoon. Ik had een mooie speech kunnen doen waarin ik het allemaal uit de doeken doe (al zou ik voor sommige dingen even bij wikipedia moeten kijken). Maar het mag niet. Ze houden niet van speeches en stukjes. Ik heb hen nog uitgelegd dat een huwelijk niet alleen een feest van de kids is maar ook van hun ouders, maar het mocht niet baten.

En nu moet ik de ramen wassen: vrijdag trouwt mijn oudste zoon.

Gepubliceerd door

Wout Sorgdrager

Tekstschrijver en schrijftrainer in Groningen en wijde omgeving. Mijn onderwerpen: gezondheidszorg, onderwijs, volkshuisvesting, personeel & organisatie. De not-for-profit-sector. Traint en coacht professionals.

2 thoughts on “Wat vertelt een vader zijn zoon?”

  1. Alvast van harte gefeliciteerd! En je hoeft je zoon niets te vertellen: veel dingen weten ze al veel beter dan de ouders… en wat ze niet weten vragen ze heus wel! Jullie als ouders in elk geval een prettige dag gewenst.

Geef een reactie

