Trouwdag

DSCN1683

Moeders weten graag waar hun kinderen zijn en wat ze daar doen en met wie en waarom. Een kleine 20 jaar geleden kocht mijn vrouw daarom een familiekalender. Een soort oerplanner die in ons drukke huishouden helemaal niet verkeerd was. We hebben ze allemaal nog, die kalenders. Veel is gepland. Veel is gebeurd. Veel is geboekstaafd.

En nu. Ik sloeg vanochtend het kalenderblad om en daar stond het, over de volle breedte, bij ons alle vier: trouwdag. Welnu. De ramen zijn gelapt, het gras is gemaaid, heur haren zijn gewassen, het overhemd is gestoomd, de schoenen staan klaar in de schoenwinkel en de appeltaart staat in de oven.

Toen wij trouwden – stellen gaan in de wij-vorm praten, afschuwelijke gewoonte – won de ratio het van de emotie. Geen echte trouwtaart maar veel en heerlijk gebak van bakkerij Wammes. Een paar weken geleden verraste mijn schoondochter-in-spe mij met het verzoek mee te doen aan een grote taartenbakmarathon: geen gekochte trouwtaart bij hun trouwerij maar veel en heerlijk gebak van eigen makelij.

Die taart staat nu in de oven. Een appeltaart zoals mijn moeder die bakte en mijn vader haar graag had. Hij gaat de schoonheidsprijs niet winnen maar zo zijn mijn ouders er ook nog een beetje bij.

En er is meer goed nieuws. In België begint de zomervakantie.

Gepubliceerd door

Wout Sorgdrager

Tekstschrijver en schrijftrainer in Groningen en wijde omgeving. Mijn onderwerpen: gezondheidszorg, onderwijs, volkshuisvesting, personeel & organisatie. De not-for-profit-sector. Traint en coacht professionals.

4 gedachten over “Trouwdag”

  1. Voor jullie allen een heel fijne dag. Met heerlijk eigengebakken taarten en hopelijk mooi weer. ( we houden de regen wel even hier)
    Groet Maaike en Anne

  2. Fijne dag gewenst, uiteraard voor het bruidspaar maar ook voor de wederzijdse ouders! Een (kort) verslag dan wel een ‘overdenking’ n.a.v. het huwelijk zal ongetwijfeld binnenkort in blog-vorm tot ons komen…

  3. Alsnog gefeliciteerd met dit heuglijke feit! Vast en zeker was het een mooie dag. Fijn dat je ouders er ook nog een beetje bij waren….

Geef een reactie

