Over luieren

  
Luieren is een kunst. 

Echt nietsdoen valt nog niet mee. Of je het nou wilt of niet, er moet gewoon nog zo veel. Zo moet er een ontbijt komen en koffie en een lunch en nieuwe wijn en moet ik zo tegen 14.00 uur van het tuintje tegenover onze maisonnette verkassen naar het terrasje voor onze maisonnette. En voor nu staat de aanschaf van wat aardappelen en een stukje kaas op het programma. En of het niets is moest ik vanmiddag een hoogleraar ook nog het verschil uitleggen tussen een bijwoord en een bijvoeglijk naamwoord. Dat viel niet mee. Misschien moet ik wel zeggen: ik faalde. Dat had te maken met het tijdstip, direct na de lunch maar nog vóór de pastis; het had – wellicht – óók te maken met mijn onvermogen om uit te leggen waarom het relevant is. Dat had op zijn beurt wellicht weer te maken met het tijdstip. 

Luieren is een werkwoord.

Gepubliceerd door

Wout Sorgdrager

Tekstschrijver, schrijftrainer, communicatieadviseur in Leermens (bij Groningen). Schrijft over gezondheidszorg en onderwijs. En over schrijven. Traint en coacht professionals.

2 gedachten over “Over luieren”

Geef een reactie

