Ballykissangel revisited

ballykissangel

Tussen 1995 en 2001 zond de BBC de serie Ballykissangel uit. Ik was een fan. Ik had een zwak voor Assumpta, de “publican” in goed Engels. Het was dan ook een enorme schok toen ze in 1998 … ik zal hier verder niet op in gaan.

Jaap leende me voor de zomer zijn dvd-box met de complete serie. Ik bekijk nu alle afleveringen opnieuw en ik geniet opnieuw. Ik ken de toedracht, ik weet wat er staat te  gebeuren en toch geniet ik. Misschien zelfs wel meer. Als je iets voor de tweede keer ziet, kun je op andere dingen letten dan alleen de toedracht. Maar toen op dvd gebeurde wat in 1998 ook op de tv gebeurde en waar ik niet verder op in ga, was het toch weer een enorme schok.

De complete serie telt 6 doosjes met telkens 4 dvd’s. In totaal dus 24 dvd’s met telkens 4 afleveringen. Ik bekijk de serie op 2 verschillende tv’s in 2 verschillende ruimtes. Het vergt een ordelijke geest en veel discipline om alles in de goede volgorde te zien. Had ik nou een aflevering overgeslagen? Of een hele doos met 4 schijfjes?

Mijn oudste zoon wordt vandaag 28. Ik ben blij en wonderlijk genoeg ook trots. Maar ik heb ook het gevoel dat ik ergens een doos heb overgeslagen.

Gepubliceerd door

Wout Sorgdrager

Tekstschrijver, schrijftrainer, communicatieadviseur in Leermens (bij Groningen). Schrijft over gezondheidszorg en onderwijs. En over schrijven. Traint en coacht professionals.

4 gedachten over “Ballykissangel revisited”

Geef een reactie

