We hebben een plan

rutte-ontzorgt

Premier Rutte wil mijn zorgen ‘in belangrijke mate’ wegnemen. Ik lees het op de site van de NOS.

Die ambitie tekent de man. Respect. Na samen met ons vorm te hebben gegeven aan de participatiesamenleving staat hij alweer vooraan om zijn klus in belangrijke mate af te maken. De VVD heeft een ‘plan voor Nederland’.

Ik word wat iebel bij plannen voor het land. Doe je met een plan voor het land recht aan de sores van het volk? Voor je het weet wordt het een plan met een hoofdletter. Ik vind het behoorlijk aanmatigend. Ik vind het eigenlijk behoorlijk maakbaar klinken. Ik vind het eigenlijk behoorlijk PvdA-tekst.

Tot ik de tekst van het bericht nog eens lees en de link leg tussen het ‘wegnemen van zorgen’ en ’10 miljard lastenverlichting’. In het denken van Rutte en de zijnen is belasting een zorg en door een lastenverlichting van 10 miljard ontzorg je een volk. Nou, bedrijven en burgers. Let ook op de volgorde.

Dit staat er op de NOS-site

De VVD wil de komende vier jaar 10 miljard euro lastenverlichting voor bedrijven en burgers. Dat staat in het verkiezingsprogramma van de liberalen. De partij wil ook 1 miljard euro extra investeren in Defensie en nieuwkomers verplichten les te krijgen in de Nederlandse normen en waarden.

De VVD presenteert het verkiezingsprogramma deze ochtend. Het belangrijkste doel van VVD-leider Rutte is “de zorgen van Nederlanders weg te nemen”. “Mijn nieuwe ambitie is dat iedereen gaat ervaren dat het beter gaat met Nederland”, zegt hij in een interview met het NOS Radio 1 Journaal.

Hij spreekt over een “plan voor Nederland”. De afgelopen vier jaar heeft de VVD vooral ervoor gezorgd dat het land sterker uit de crisis is gekomen, zegt Rutte. Het fundament is gelegd, vindt hij. “Ik wil nu vechten om de zorgen van mensen in belangrijke mate weg te nemen.”

Kent u de serie “Ja zuster, nee zuster” nog? Met dat liedje ‘We hebben een plan plan plan’. Erg de moeite waard.

Gepubliceerd door

Wout Sorgdrager

Tekstschrijver en schrijftrainer in Groningen en wijde omgeving. Mijn onderwerpen: gezondheidszorg, onderwijs, volkshuisvesting, personeel & organisatie. De not-for-profit-sector. Traint en coacht professionals.

Een gedachte over “We hebben een plan”

Geef een reactie

