Het Hogeland

het-magische-hogeland-wim-boevink

Deze foto twitterde Trouw-chroniqueur Wim Boevink gistermiddag. Je moet als journalist tegenwoordig van alle markten thuis zijn. ‘Het magische Hogeland’, schreef hij erbij. Ik was er ook. Ik fietste van huis naar Loppersum en terug. Ja, er was dat enorme massieve wolkendek, dreigend, met een vriendelijk zilveren randje. Maar er was ook die knisperende, eindeloze helderheid. Wierden, kerkjes, schuren, bosjes, bijeen gehouden door land, lucht en wolken.

Wat we niet voelen is die straffe oostenwind. De kou. Wat we niet ruiken is de klei van het geploegde land even verderop.

De exacte locatie ken ik niet. Maar ik denk dat als Boevink zich zou omdraaien, hij een lange rij prachtig belichte windmolens zou zien. Ik merk dat ik daar aan begin te wennen.

Gepubliceerd door

Wout Sorgdrager

Tekstschrijver en schrijftrainer in Groningen en wijde omgeving. Mijn onderwerpen: gezondheidszorg, onderwijs, volkshuisvesting, personeel & organisatie. De not-for-profit-sector. Traint en coacht professionals.

Geef een reactie

