Toen, later en nu

koot-en-bie-vroeger-is-nu

‘Toen blijkt nu’, schrijft de VPRO-gids op de voorkant. Het gaat over de wonderbaarlijke voorspellende vermogens van Kees van Kooten en Wim de Bie. Wat je ooit voor mogelijk hield, gebeurt.

Ik at vorige week met een oud-collega en ze vertelde me over haar plannen. Zij en haar man hadden gespaard voor later. Voor binnenkort. Want, zoals een vriend haar had gezegd: ‘Later is nu’.

Ik spaar nog voor later. Later ga ik gelukzalig nietsdoen. Later ga ik middenin de grote stad wonen. Later ga ik overdag af en toe een wandelingetje maken. Een park in. Wat praten met deze of met gene. Wat lezen. Wat schrijven. Misschien heb ik zelfs genoeg gespaard om een kopje horeca-koffie te kopen, als dat tegen die tijd tenminste niet een maandloon kost. Wat het tegen die tijd natuurlijk wel kost.

Later is niet nu. Later is ooit. Alleen nu is nu.

Ik zou zeggen: doe er wat mee.

Gepubliceerd door

Wout Sorgdrager

Tekstschrijver en schrijftrainer in Groningen en wijde omgeving. Mijn onderwerpen: gezondheidszorg, onderwijs, volkshuisvesting, personeel & organisatie. De not-for-profit-sector. Traint en coacht professionals.

Geef een reactie

