Domweg gelukkig

Zojuist fietste ik  door de stromende regen vanuit het centrum van Amsterdam naar Buitenveldert langs de Amstel. Zes uur ’s avonds, de Amsteldijk, ze hadden er gemakshalve ook maar een deel van gesloten. Toen ik moest oversteken stond ik met de voeten in een grote plas, met mij een tiental andere fietsers. Auto’s reden langs. Er was geen doorkomen aan. We wachtten. Tot we in elk geval de ene rijstrook konden oversteken; en zo stonden we in de stromende regen, met de voeten in de plas, tussen twee eindeloze stromen auto’s. De meisjes naast me babbelden gezellig over koetjes en kalfjes. De meneer naast me floot zachtjes voor zich uit. Mijn bril – beregend – toonde me een wereld vol sterren. Eigenlijk stonden we er best.

 

Gepubliceerd door

Wout Sorgdrager

Tekstschrijver, schrijftrainer, communicatieadviseur in Leermens (bij Groningen). Schrijft over gezondheidszorg en onderwijs. En over schrijven. Traint en coacht professionals.

4 gedachten over “Domweg gelukkig”

  1. Kan ik me heel goed voorstellen, zelfs in de provincie! Als je in de Dapperstraat al gelukkig kunt zijn, waarom dan niet tussen twee autostromen in? En zo te zien ben je toch nog behouden thuisgekomen…
    Bedankt weer.

  2. Hallo Wout,
    De Amsteldijk… Tussen 1957 en 1963 ben ik daar vaak geweest bij mijn Lyceumvriend, die ook Hans heette. Het rook daar bij de Berlagebrug, tegenover het Amstelstation altijd naar cacao vanwege de fabriek in de buurt.
    Verderop aan de Amsteldijk woonde in die tijd Ada Kok, zwemkampioene op de vlinderslag.
    Pas wel op met natte voeten, Wout! Er is een verband tussen natte voeten en MS!

Geef een reactie

