Alstublieft, mijn mening

246207
Een foto uit de tijd dat mijn mening nog deugde

Soms betrap ik mezelf op een mening die ik graag over zou doen aan een ander. Zo vraagt de Stemwijzer me naar mijn mening over onze defensie-uitgaven. Geen cent meer naar het leger, vind ik dan dat ik moet vinden. Maar vind ik dat ook?

Is het niet raar om je als werelddeel zo afhankelijk op te stellen van een werelddeel dat Donald Trump als president kiest? Is het niet onverstandig om je als werelddeel zo afhankelijk op te stellen van een werelddeel dat Donald Trump als president kiest? Is het niet vragen om moeilijkheden om je als werelddeel zo afhankelijk op te stellen van een werelddeel dat Donald Trump als president kiest?

En zo kwam het dat ik bij de vraag of de uitgaven voor defensie de komende jaren fors omhoog moeten, ‘ja’ klikte.

Ik heb een mening die ik niet wil. Ik zit ermee. U mag hem hebben.

Test uw mening. Ga naar de Stemwijzer.

Gepubliceerd door

Wout Sorgdrager

Tekstschrijver, schrijftrainer, communicatieadviseur in Leermens (bij Groningen). Schrijft over gezondheidszorg en onderwijs. En over schrijven. Traint en coacht professionals.

2 gedachten over “Alstublieft, mijn mening”

  1. Gelukkig voor jou, Wout; een mening hebben is weer helemaal in. Het doet me wel afvragen, waar had je ‘m dan gelaten sinds de jaren ’70?

    Ik zie niet direct het nut in van de verwachting dat iedereen maar een mening over van alles en nog wat moet hebben. Laatst zag ik bij een anti-Trumpdemonstratie (geldt het kant-en-klaargerecht principe ook hier?) een bord versierd met de tekst “If unjustice becomes law, resistance becomes duty”. Misschien, als we die mening dan toch hebben, moeten we er wat aan proberen te doen. Denk je dat de PR-afdeling van het Nederlandse leger nog blogschrijvers zoekt? Net wat voor jou!

    1. Over het kant-en-klaargerecht-principe: Met namen doet de Woordenlijst moeilijk. Maar je spelde het correct (vergelijk: Tweede Kamerlid). Over de zin en onzin van een mening, ik dacht dat ik nooit voor het leger zou kunnen werken. Maar een paar jaar geleden heb ik toch geoffreerd voor een training speechschrijven. Ze wilden me niet. Begrijp ik nog steeds niet.

Geef een reactie

