Mijden en gemeden worden

blauwe-lucht

Zzp’ers nemen geen vrij. Ze krijgen vrij. Van hun clientèle.

Het blijkt vakantie te zijn. Men belt me niet. Men mailt me niet. Men mijdt me. Ik word gemeden.

Misschien kent u dat wel. Dat de stoel naast je in de schouwburg of gehoorzaal of bioscoop pijnlijk vrij blijft. Hoe vol het ook is, die ene plek blijft leeg. Ik zoek de oorzaak dan altijd bij me zelf. Stink ik? Ik besnuffel mezelf maar nee, ik ruik weer heerlijk. Is het een plek met slecht zicht? Nee, ik ga er even zitten. Prima plek, niks mis mee. Men moet me gewoon niet. En dan besluit ik: ideaal zo’n vrije plek naast je.

Die grondhouding neem ik ook maar aan inzake de vakantie die mij gegund wordt. Ik neem het ervan.

En dat dan net als je dit schrijft iemand je mailt: ‘Komende week heb ik een week voorjaarsvakantie en daarna wil ik een tweede concept naar de betrokkenen sturen. Lukt dat komende week?’

Ja, dat lukt. Maar reken de komende week niet op een blogje. Ik mijd u.

Gepubliceerd door

Wout Sorgdrager

Tekstschrijver en schrijftrainer in Groningen en wijde omgeving. Mijn onderwerpen: gezondheidszorg, onderwijs, volkshuisvesting, personeel & organisatie. De not-for-profit-sector. Traint en coacht professionals.

Geef een reactie

