Democratie

Op het feestje gisteravond vertelden we elkaar blunderverhalen. Hoe iemand ongezien een auto kocht, betaalde, wegreed en baalde van het lawaai van de tweetaktmotor. Hoe iemand de verzekeringsmeneer ontbood waarna de vermeende waterschade een ernstig gevalletje spinrag bleek. Hoe iemand zijn auto liet wegtakelen omdat hij zo’n ratelend geluid maakte in de bochten waarna bleek dat het de traction control was.

Ik had moeten vertellen over die keer dat ik strategisch stemde en dat mijn stem zo hopeloos verloren ging. Dat je stemt op een partij die niet je voorkeur heeft, en dat je dan bedrogen uitkomt. Die kater.

Dat gun ik niemand. Ik stem nooit meer strategisch. Ik stem op de partij die mijn meningen het dichtst benadert. Ze noemen het democratie.

Gepubliceerd door

Wout Sorgdrager

Tekstschrijver en schrijftrainer in Groningen en wijde omgeving. Mijn onderwerpen: gezondheidszorg, onderwijs, volkshuisvesting, personeel & organisatie. De not-for-profit-sector. Traint en coacht professionals.

Geef een reactie

