Stukjes uit Stad

ons-nieuwe-uitzichtWe zijn een paar dagen naar Ons Krijtland in het verre zuiden om Pasen te vieren, asperges te eten, uit te waaien en de kop leeg te maken. Maar eerst rijden we nog even langs de makelaar om het contract te tekenen voor ons nieuwe huis in Stad. Nou ja, dan weet u dat maar.

Wat is dat een waanzinnige ervaring. We waren zó blij toen het doorging. Maar toen ik het m’n zusje vertelde moest ik huilen. Ik wist dat verhuizen een stressvol gebeuren is, maar op deze rollercoaster had ik niet gerekend. Vreugde, weemoed, blinde paniek, opluchting en hosanna in den hoge wisselen elkaar af. Hoewel, nee, ze gieren gebroederlijk tegelijkertijd door ons lijf.

Een jaar of 10 geleden verhuisden we mijn ouders van het huis waar ze een kleine 30 jaar hadden gewoond en geleefd en gehuild en gebeden en gevierd. We regelden de hypotheek, de nieuwe keuken, de naweeën van het faillissement van de keukenfirma, de notaris, de verhuizers, de verhuiskaarten, de verhuizing, de elektriciteit, het water, het gas, het internet, de telefoon, de krant. En voor de 3 dagen dat alles zijn beslag kreeg, huurden we een vakantiehuisje waar we hen om beurten die drie dagen opvingen, samen met de kleinkinderen.

Toch vonden ze het maar spannend.

Wij wonen een kleine 30 jaar in Leermens. Nu reken ik op mijn kinderen. Op de foto ons nieuwe uitzicht. Zoek zelf het huis.

Gepubliceerd door

Wout Sorgdrager

Tekstschrijver, schrijftrainer, communicatieadviseur in Leermens (bij Groningen). Schrijft over gezondheidszorg en onderwijs. En over schrijven. Traint en coacht professionals.

12 gedachten over “Stukjes uit Stad”

  1. Daar kijk ik van op! Wie had dat nu gedacht? Auto stallen kan wat moeilijk zijn in Groningen. Overigens: ik wilde nooit in (een) stad wonen en we hebben er 30 jaar met veel plezier gewoond! Succes!

    1. Het is niet dat we hier weg willen. Het zijn de verlokkingen van de grote stad. Dat mijn vrouw even naar haar werk loopt. Dat je in het nieuwe Forum even die voorlezing kunt horen. Dat je … nou ja. En toch ook: we wonen nu 30 jaar hier, als we nog eens wat anders willen, is het nu de tijd. Dat leerde ik vooral van de verhuizing van mijn ouders.

  2. Wat een prachtige plek. Ik wens jullie veel sterkte toe met de rollercoaster aan emoties en alle bijkomende verhuisarbeid. En natuurlijk heel veel geluk ‘in Stad’. Ik denk dat het jullie daar zeer naar de zin zal zijn. Prettige Paasdagen, groet, Marije

  3. Wat een mooi pand, zomaar aan het Martinikerkhof (24). De fietstocht naar Beijum is nu een peulenschil. Met buslijn 4 ben je er ook zo. Heel veel geluk in jullie nieuwe huis.
    Fijne paasdagen.

    1. Ik vind Beijum wel erg decentraal hoor. Die periferie, daar hebben we het niet zo op. Maar misschien als jullie naar de markt gaan, dan kom je fijn een kopje koffie drinken. Fijne paasdagen, ook van Toos.

  4. Hoe noemde Achterberg zoiets ook al weer? ‘O groot beslissen op een plein’…
    Maar hij had het ook over ‘Hoeken met huisgeheimen komen bloot’- maar dat zien jullie pas bij de verhuizing.

    Gefeliciteerd in ieder geval!

    Wolther

Geef een reactie

