Vakantie?

meivakantie.jpg

Leefde ik vorige week nog in de veronderstelling dat het Paasvakantie was, nu schijnt het mei-vakantie te zijn. Ik weet weer van niets. Wij hebben ons in elk geval dit eerste vakantie-weekend vermaakt met het upgraden van mijn computer. ‘Wij’ is in dit soort gevallen misschien wat veel gezegd. Mijn vrouw is bij ons de computerdeskundige. Ik hoef geen geüpgradede (echt correct) computer. Mijn vrouw hoeft ook voor mij geen geüpgradede computer.

Maar het moest van mijn voornaamste werkgever. Voor hem bestier ik een een subsite waartoe ik moet inloggen op de oppersite. En daar heeft men besloten dat dat inloggen voortaan met een nieuwe versie van de inlogapplicatie moet. Toen ik die had gedownload wilde dat nieuwe programma dat ik een nieuwere versie van mijn computer nam want op dit oude besturingssysteem kon dat nieuwe inlogprogramma natuurlijk niet draaien. Toen ik die nieuwere versie had gedownload wilde die nieuwere versie dat ik een nieuwere versie van het oude besturingssysteem downloadde. Toen ik die nieuwere versie van het oude besturingssysteem wilde installeren meldde het me dat ik toch eerst de eerdere versie van de nieuwe versie van het oude besturingssysteem zou downloaden.

Ik haakte af. Dan maar de bedelstaf. Daar dacht mijn vrouw anders over.

Ondertussen schilderde ik al die hoekjes en gaatjes die ik al 20 jaar wilde schilderen maar nooit schilderde. En ik dacht: wie upgradet mij?

(De foto is gemaakt door Edwart Visser, op de Balearen)

Gepubliceerd door

Wout Sorgdrager

Tekstschrijver en schrijftrainer in Groningen en wijde omgeving. Mijn onderwerpen: gezondheidszorg, onderwijs, volkshuisvesting, personeel & organisatie. De not-for-profit-sector. Traint en coacht professionals.

2 gedachten over “Vakantie?”

  1. ’t Ja… ik begrijp je wel, maar toch … ik ben jaren geleden op dringend advies van “automatiseringsdeskundigen” overgestapt naar automatisch updaten enz. enz. Heb de problemen die jij nu hebt niet meer…

  2. Dat zouden meer mensen moeten doen … Ik heb zo’n diepe hekel aan die veranderingen in en op mijn computer. En telkens weer zo’n update. Maar misschien moet ik ook maar mee telkens als ze bij Apple wat nieuws verzinnen.

Geef een reactie

