En dit kwam van …

wc-rol

Het is niet eenvoudig om geen reclame-uitingen te zien. Een oogopslag zonder logo, inspirerende aansporing of commerciële boodschap kost moeite. We gaan het normaal vinden dat we op alle mogelijke momenten op alle mogelijke manieren aangespoord worden om minder hard te rijden, een tweedehandsautomarkt te bezoeken of impertinente vragen te stellen aan je collega bij de thee.

En toch was ik verrast toen ik op het toilet de lege wc-rol wilde wegdoen.

Albert Heijn probeert mij zelfs op het lege kartonnetje van een wc-rol een boodschap in de maag te splitsen. Of ik voortaan mijn boodschappen maar wil scannen.

Ik ben zelf een ietsjepietsje medeschuldig aan deze overload. Ik stelde (voor geld) precies 10 jaar geleden een lijst op van meer dan 100 communicatiemiddelen. De wc-rol staat er nog niet op. Net zoals het papiertje onder een gebakje. Ziet u nog omissies? Laat het me weten. Alles moet vol.

Gepubliceerd door

Wout Sorgdrager

Tekstschrijver, schrijftrainer, communicatieadviseur in Leermens (bij Groningen). Schrijft over gezondheidszorg en onderwijs. En over schrijven. Traint en coacht professionals.

Geef een reactie

