Alles klopt

Wierdeweg-1-LeermensIk plukte de eerste aardbeien van het jaar. Een spannend moment want ik kocht vorig jaar nieuwe planten en was benieuwd of ze inderdaad zo goed waren als beloofd. Toen ik de bol weer boven de haag uitstak, stapten er juist een meneer en een mevrouw uit de auto. Belangstellenden? Belangstellenden!

Toen Sylvia Witteman zaterdag op Twitter haar bewondering voor ons huis uitsprak, explodeerde de virtuele belangstelling op Funda. Een mevrouw twitterde mijn vrouw dat ze het zo zou willen kopen maar ja, ze woonde in de Verenigde Staten. Ik denk dan: we accepteren ook dollars maar het was vooral de afstand die een probleem vormde. Trouwens, zelfs La Witteman zelf vond het wat te ver, Amsterdam – Leermens.

Al die virtuele belangstelling is natuurlijk leuk maar als er dan echte mensen in het echte leven voor je deur uitstappen, doe je die open. En zo geschiedde. Ik had haar ooit geïnterviewd voor een catalogus over een grote tentoonstelling in Appingedam. Zo groot is het hier allemaal niet. Ze wonen prachtig weet ik, maar ze waren gewoon nieuwsgierig. Dat moet ook kunnen. En dus kregen ze de grand tour. Ze vonden het mooi. Ze vonden het prachtig. ‘Alles klopt’ zei hij. Dat vond ik een mooi compliment.

En die aardbeien? Die waren heerlijk. Precies zoals aardbeien bedoeld zijn.

Vindt u Leermens te ver? Doe dan de grand tour op Funda. Virtueel, maar ook best leuk.

Gepubliceerd door

Wout Sorgdrager

Tekstschrijver en schrijftrainer in Groningen en wijde omgeving. Mijn onderwerpen: gezondheidszorg, onderwijs, volkshuisvesting, personeel & organisatie. De not-for-profit-sector. Traint en coacht professionals.

Geef een reactie

