Poesje te logeren

suzie-in-koffer
Even werd overwogen om haar gewoon mee te nemen

Toen wij jong waren en de kinderen klein, toen mijn ouders gezond waren en wij chronisch moe, toen lieten wij onze kinderen af en toe een weekje bij hun grootouders achter en kozen het hazenpad, het ruime sop of gewoon een weekje weg. Het was een prachtig arrangement. Een win-win-situatie zouden ze dat tegenwoordig noemen. Mijn ouders genoten. Ze namen de jongens mee naar de kinderboerderij, verwenden hen met vlees en deden 1 uitje per logeerpartij. En ondertussen sliepen en bliezen wij uit.

Nu dropten mijn zoon en schoondochter hun poes bij ons. Suzie mag 10 dagen bij ons logeren. Ik ga haar niet meenemen naar een kinderboerderij maar ik ga haar wel verwennen met vlees. En aanspraak.

Ik snap overigens niet waar de jongelui zo moe van zijn want het poesje ligt de hele dag op oude gordijnen die wellicht in een kringloop verdwijnen. Of zou het een test zijn? We kennen allemaal de film waarin Julia verslaafd is en afkickt. In de kliniek leert ze dat voordat ze aan kinderen kan denken, ze eerst maar eens een plant moet goed houden, en dan een huisdier …

Lieverds, Suzie blaakt van gezondheid en is het zonnetje in huis.

Gepubliceerd door

Wout Sorgdrager

Tekstschrijver en schrijftrainer in Groningen en wijde omgeving. Mijn onderwerpen: gezondheidszorg, onderwijs, volkshuisvesting, personeel & organisatie. De not-for-profit-sector. Traint en coacht professionals.

Geef een reactie

