Hou het simpel

Mooi-huis-in-leermens-winter-2009

Wie, zoals ik, regelmatig per blog zijn hele hebben en houden op tafel legt, leert iedere dag dezelfde les. Hou het simpel. Hou het kort. En zorg dat het plaatje de boodschap is.

Wat lees ik, ga je verhuizen? Waarheen?

Hebben jullie al wat anders?

Je bent verhuisd, lees ik? Geweldig. En nou kom je even terug?

Wie, zoals ik, het liever niet simpel houdt, wie, zoals ik, liever een komma plaatst dan een punt, wie, zoals ik, plezier heeft in zinnen waar je even op moet kauwen, die moet misverstanden op de koop toe nemen of die misverstanden juist beschouwen als mooie aanleidingen voor extra toelichting.

Ja, we gaan verhuizen. Ja, we kochten een huis in de stad. Nee, we zijn nog niet verhuisd maar ontvingen vrijdag wel de sleutel en dronken daar met de kinderen, de kaartclub en de families een glaasje, en o, wat is het een mooi huis en een prachtige plek en o wat zal ik Leermens missen. En volgende week vrijdag gaan we pas echt over.

Die formulering heeft iets existentieels en zo zal het ook wel zijn.

Overigens – ik neem blogverlof tot na de verhuizing. Maar die boodschap had wellicht voorop gemoeten.

Gepubliceerd door

Wout Sorgdrager

Tekstschrijver en schrijftrainer in Groningen en wijde omgeving. Mijn onderwerpen: gezondheidszorg, onderwijs, volkshuisvesting, personeel & organisatie. De not-for-profit-sector. Traint en coacht professionals.

2 thoughts on “Hou het simpel”

  1. Wout, een mooie tijd toegewenst, één tijdperk afgesloten een nieuw breekt aan, het doet wat met een mens. Het voelt misschien wel aan als thuiskomen en de punten en komma’s zullen ook in de nieuwe tijd wel vlotjes uit de machine blijven komen. Overigs mag je jezelf trotse eigenaar voelen van een blog met enkele honderden volgers zie ik, van harte proficiat hoor.

Geef een reactie

