Time fades away

Time-fades-away-lyrics

Ik dacht dat ik niet zo veel met spullen had. Ik val mezelf wat tegen. Ik heb wel degelijk wat met spullen. De eerste dagen voelde het nieuwe huis als een wat groot uitgevallen vakantiehuis. Per uitgepakte doos veranderde dat. Net zoals ik als jongetje van 6 al mijn knuffels om me heen wilde als ik ging slapen, blijk ik het heerlijk te vinden om al mijn spullen om me heen te hebben.

Natuurlijk schreven wij keurig op de dozen wat er in zat. Toch was iedere doos een pakje. Niet in de laatste plaats omdat we – zuinig als we zijn – vaak niet de neiging hadden kunnen onderdrukken om een doos met zware spullen op het laatste moment af te vullen met wat lichts. Hé, de zwarte tas van mijn vrouw bij de Algemene Nederlandse Spraakkunst en Van Dale.

De grootste verrassingen kwamen van zolder. Allicht. De poster met alle songteksten van ‘Time fades away’ bijvoorbeeld. En de doos met brieven uit het begin van mijn studietijd, vrijwel allemaal ondertekend met ‘Liefs en sterkte’. Ik had het zwaar in die tijd, vreselijk zwaar. De poster bewaarde ik.

Van mijn vrouw mag ik vast wel de poster van ‘Time fades away’ weer boven mijn bed hangen. Inmiddels is het een collectors item. En dat tijd vervliegt, dat blijkt te kloppen.

Gepubliceerd door

Wout Sorgdrager

Tekstschrijver en schrijftrainer in Groningen en wijde omgeving. Mijn onderwerpen: gezondheidszorg, onderwijs, volkshuisvesting, personeel & organisatie. De not-for-profit-sector. Traint en coacht professionals.

Een gedachte over “Time fades away”

Geef een reactie

