Mijn klanttevredenheid

klanttevredenheid2

Het is haast aandoenlijk. Ik wil bij Enexis iets regelen. Nog voordat ik de website heb geopend nodigt het bedrijf mij uit om de mate van mijn klanttevredenheid met hen te delen. Ik ken Enexis niet. Ik wist eigenlijk niet dat ze bestonden. Ik ben geen tevreden of ontevreden klant. Ik ben Wout Sorgdrager en wil gewoon wat regelen. Dus nee, ik wil niet meewerken.

Dat gaat zomaar niet. Zodra ik mij op hun site begeef, word ik opnieuw benaderd. En nee, ik wil nog steeds niet. Als ik bel, staat een vriendelijke computer mij te woord. Wil ik soms na dit gesprek even meedoen aan een klanttevredenheidsonderzoek? Ik toets 2. Neen.

Dan krijg ik e-mail van mijn waterbedrijf. Ze zijn teleurgesteld in mij. “Een week geleden hebben wij u gevraagd deel te nemen aan ons klanttevredenheidsonderzoek. Helaas hebben we geen reactie van u ontvangen.”

Terwijl ik van de schrik bekom piept de e-mail alweer. Enexis. Ze bedanken mij voor de aanvraag. En schrijven: “Het kan zijn dat u na uitvoering van de werkzaamheden door ons benaderd wordt voor een kort klanttevredenheidsonderzoek.”

“Het kan zijn …” Ik weet wel beter.

Gepubliceerd door

Wout Sorgdrager

Tekstschrijver en schrijftrainer in Groningen en wijde omgeving. Mijn onderwerpen: gezondheidszorg, onderwijs, volkshuisvesting, personeel & organisatie. De not-for-profit-sector. Traint en coacht professionals.

Geef een reactie

