Gewoon thuis

spullen-uit-leermens-2

U vraagt zich af: wat zie ik? U ziet mijn favorietste pan, samen met mijn favorietste mesje en het fijne kleine kloppertje waarmee ik dressingen klop tot wat ze worden. En wat vijgen. Maar u ziet ook een bijzondere thuiskomst.

Ik had ze namelijk achtergelaten in het oude huis. Voor als we daar zijn. Dan kan ik daar nog fijn snijden en bakken en kloppen. Ik was er woensdag. Ik heb er niet fijn gesneden, gebakken of geklopt. Ik heb gelucht, kranen door laten lopen, vuilnis weg gezet en vooral de meterstanden opgenomen omdat ze bij Essent graag de jaarrekening willen opmaken.

Ik miste ze, ik heb ze gewoon ingepakt en gisteren gebruikt. Er staat in Leermens nog steeds een prima pan om in de bakken, er ligt nog een prima mes om mee te snijden en dressing kun je ook prima met een vork kloppen.

En die vijgen. Die waren ook uit Leermens. Samen met heel veel vriendjes waarvan ik jam maakte. Dat deed ik gewoon thuis.

Gepubliceerd door

Wout Sorgdrager

Tekstschrijver en schrijftrainer in Groningen en wijde omgeving. Mijn onderwerpen: gezondheidszorg, onderwijs, volkshuisvesting, personeel & organisatie. De not-for-profit-sector. Traint en coacht professionals.

Een gedachte over “Gewoon thuis”

Geef een reactie

