1501 snapshots

Schermafbeelding 2017-10-12 om 08.59.35Mijn stukje over Jan Modaal en de gewone, normale Nederlander bleek nummer 1500 te zijn sinds oktober 2010.

Mijn vader heeft er de eerste 100 of zo van meegemaakt. Hij was trots op mij. In het ziekenhuis stelde hij me voor als “mijn zoon die elke dag een stukje op ‘het internet’ schrijft”.

Misschien, zo bedacht ik later, was het niet alleen trots op mij maar ook op zichzelf, op het feit dat hij op het internet de weg wist. Sowieso had hij een jaloersmakende onbevangenheid en flair als het ging om digitale media.

Door omstandigheden bladerde ik door de oude e-mails in mijn computer. Hij kraakt in al zijn voegen maar bewaart voor mij wel alle mails die ik schreef en kreeg sinds ongeveer 2003. Waaronder heel veel mails van mijn vader. Waaronder veel mails met “snapshots” uit het leven van alledag. De foto die boven dit stukje staat bijvoorbeeld. Een momentopname. Hij zat in de kamer. De zon scheen. Mijn moeder zat op de bank, het theewater kookte, er lag misschien wel een biscuitje met een stukje chocoladereep klaar op het aanrecht. De bos pioenrozen was mooi. Hij genoot. Hij maakte wat foto’s. En stuurde ze met de computer naar zijn kinderen.

Hij zou me vandaag beslist gebeld hebben over het stukje. Hij zou me iedere dag gebeld hebben over het stukje.

Overigens vind ik dat ik na 1501 stukjes wel even vrij mag nemen. Dat doe ik dan ook maar gewoon. Dinsdag gaan we verder.

 

Gepubliceerd door

Wout Sorgdrager

Tekstschrijver en schrijftrainer in Groningen en wijde omgeving. Mijn onderwerpen: gezondheidszorg, onderwijs, volkshuisvesting, personeel & organisatie. De not-for-profit-sector. Traint en coacht professionals.

2 gedachten over “1501 snapshots”

Geef een reactie

